Earendil Earendil
Estas en » Blog de Montaña » Archivo de Relatos » July 2011 » Travessa Gr 11 – 9. La Cerdanya I La Collada De Toses
Thursday 7 de July de 2011, 20:43:19
Travessa GR 11 – 9. La Cerdanya i la Collada de Toses
Tipo de Entrada: RELATO | 1326 visitas

L'endemà de l'estada a Engorgs va ser una jornada molt disfrutona, la que més en el que va de travessa. De bon matí vaig fer el tram que m'havia quedat pendent fins al Refugi de Malniu: un corriol un tant confús (sembla que les marques es veuen millor en sentit contrari) que resseguia la vall.

Després d'una paradeta al refugi, molt bonic almenys per fora, vaig travessar els boscos i prats de la zona de La Feixa, gairebé sense desnivell fins a començar a baixar molt suau en direcció a Guils de Cerdanya. Des d'allà estant i durant gairebé tota la baixada es té una panoràmica privilegiada de tota la Vall de la Cerdanya, des dels Carlits a la banda francesa, fins a la Serra del Cadí, passant pel massís del Puigmal i la Collada de Toses. Tat que en un moment donat, vaig haver de parar una estoneta, no per cansament ni per beure, sinó simplement per gaudir una miqueta del paisatge.

Panoràmica de la Cerdanya, amb la Masella a l'esquerra i la Serra del Cadí a la dreta

Vaig fer un entrepà a Guils, i poc després arribava al camping Pirineus a Saneja, a 4km de Puigcerdà (les instal·lacions execel·lents, i tenen una "tarifa especial motxileros"). Vaig fer un banyet a la piscina, una dutxa i vaig fer camí cap a Puigcerdà, a que em tornessin a veure el turmell. Continua igual, cap lesió i tot es redueix a un problema amb la bota (malaguanyada, crec que encara no tenen tres anys...). Vaig comprar una altre bena, que em va millor, vaig fer compres i m'hi vaig quedar a sopar.

La nota negativa de la jornada va ser adonar-me per la nit que havia perdut les ulleres de veure, en algun punt camí del Refugi de Malniu (i jo que m'havia queixat de les deixalles que hi havia als voltants del Refugi de l'Illa...).

I el dia d'ahir va ser força dur i pesat. Vaig acabar esgotat, plantant la tenda abans d'acabar l'etapa, prop del poblet de Dòrria, a uns 6km de Planoles.

La pujada fins al Coll Marcer des de Vilallobent (passat Puigcerdà) no és massa forta, però llarga i amb desnivell constant. Sobretot a cotes baixes, la forta calor em va recordar que ja hem entrat al mes de juliol. I el bosc no era massa dens en aquella vessant, a més de que la pista ampla limitada encara més l'ombra.

Vaig dinar prop del coll evitant les hores de més calor (i les nombroses formigues) i vaig continuar després cap al Coll de la Creu de Meians, envoltat de cims de toses, arrodonits i coberts de prats. I vaques. Un grup arribava pel sender per unir-se al ramat que pasturava al coll. Vaig haver de deixar-les passar abans de poder continuar, mentre moltes d'elles em miraven fixament (imposa una mica).

Arribant al Coll de la Creu de Meians

La baixada fins a Dòrria va ser de les pesades, no només per la calor. A trams creuava prats fangosos i empantanats, també nombrosos torrents i algun punt en què el sender es tornava confús a causa de l'herba alta. Qüestió d'anar amb calma i atent. Tot i així em vaig colar en algun punt.

No es pot dir que fos una etapa dura, però se'm va fer molt llarga (uns 23km segons la guia...).

Al final els meus amics, per causa de força major, no podran venir el cap de setmana vinent, però m'animen molt a continuar endavant. Vaig molt just de temps (i ja un pèl just de forces, també), però farem el que podrem.

Vista de Dòrria

Avui però, he fet una tirada molt curta, fins al Refugi Corral Blanc (privat, però recomanable), uns 600m per sobre de Planoles. Per als propers dies he optat per la variant del GR que arriba a Núria per la Collada de Fontalba (GR 11.8), estalviant la baixada a Queralbs. I des de Núria la variant del Camí dels Enginers (GR 11.7) fins al Refugi de Coma de Vaca (això per demà, una tirada llarga, i demà passat cap a Setcases pel Coll de la Marrana i Ulldeter).

Ja n'he quedat ben tip de fer toses entre ahir i avui, totes iguals, una rere l'altra, planes o arrodonides... tot i que vistes ara, en una tarda radiant i després d'haver descansat i pres una dutxa, tenen el seu encant.